Aplikace od Googlu s pomocí umělé inteligence objeví vašeho slavného dvojníka

Google Inc. přišel se zajímavým nápadem, jak zkombinovat technologii rozeznávání tváří se vzdělávací aplikací Google Arts & Culture. Díky umělé inteligenci dokáže nejnovější verze aplikace nasměrovat návštěvníky muzea k uměleckým dílům, která jsou jim podobná. Ať už to jsou malby, sochy, nebo jiné formy umění.

Aby mohli uživatelé vyzkoušet tuto novou vychytávku, musí se pomocí aplikace Google Arts & Culture vyfotit. Umělá inteligence zhlédne jejich selfie a najde pak nejpodobnější obličej vyobrazený na uměleckých dílech kolem. Aplikace na displeji telefonu ukáže selfíčko i umělecké dílo – vedle sebe. K tomu nabídne procentuální vyjádření, jak moc jsou si obrázky podobné. Uživatelé mohou sdílet své srovnání na sociálních médiích a aplikace jim také poradí, kde svého dvojníka na obraze v galerii najdou.

V tuto chvíli je aplikace kompatibilní pouze s některými muzei, ale Google Arts & Culture spolupracuje s mnoha slavnými muzei z celého světa, takže je pravděpodobné, že tato nová funkce bude v budoucnosti vzdělávat/bavit více uživatelů z mnoha dalších lokalit. Google učinil zvláštní rozhodnutí, že selfie vychytávka bude k dispozici pouze na území Spojených států amerických. Přestože by jinak mohla hledat dvojníky v muzeích po celém světě. Někteří uživatelé z Ameriky sdělili, že se jim nedaří aplikace plně využívat. Není však jasné, kdy Google upgraduje a rozšíří svůj nový produkt.

Funkce rozpoznávání obličeje by mohla přitáhnout nové návštěvníky do různých muzeí. Kdo by nechtěl vidět své dvojníky na plátně? Funkce by na druhou stranu mohla být cenným zdrojem dat pro Google. Poskytne totiž společnosti tisíce nových obrázků, které gigant může použít k tomu, aby trénoval své počítače v algoritmech.

Není to poprvé, co Google skrze aplikaci Arts & Culture ukázal, co jeho nová technologie dokáže. V roce 2016 Google přidal do aplikace virtuální prohlídky slavných historických památek, jako je například Parthenon. Appka také využívá feature, který umožňuje fotoaparátu chytrého telefonu rozeznat umělecká díla a poskytnout o nich další informace. Muzea v minulosti spolupracovala se společností Google, třeba když implementovala jeho technologie do svých vlastních programů. Několik muzeí využívalo například platformu Google Tango AR k vylepšení svých exponátů o zážitky spojené s rozšířenou realitou.

Zdroj: siliconangle.com

Michala Benešovská

Odborná novinářka a copywriterka na volné noze se zaměřuje výhradně na IT, které ji fascinuje a baví už více než dvě dekády, respektive od doby, kdy rozebrala svůj první počítač. Pracovala pro Seznam.cz, Unicorn Systems nebo Mafru. Nyní spolupracuje s odborným časopisem o prodejním ICT kanále a ve volném čase se věnuje PlayStationu 4.