České Kentico se dostalo do Magic Quadrantu Gartneru

Kentico Software bylo jako první česká firma zařazeno do Magic Quadrantu softwarových řešení pro správu webového obsahu.

Brněnské Kentico Software bylo jako první česká firma zařazeno do uznávaného Magic Quadrantu softwarových řešení pro správu webového obsahu ze září 2016 (Gartner´s September 2016 Magic Quadrant for Web Content Management).

Odborníci jedné z největších světových analytických agentur v této zprávě každý rok doporučují vhodný software a usnadňují tak tisícům firem jejich rozhodování. V Magic Quadrantu jsou jednotlivá IT řešení posuzována podle dvou ukazatelů – „Completness of Vision“ (firemní vize a strategie) a „Ability to Execute“ (úroveň poskytovaného řešení a doprovodných služeb). Kentico se v na konci září vydané zprávě zařadilo do kvadrantu „Challenger“, a bylo tedy označeno za vyzyvatele trhu.

Jde o další milník ve vývoji společnosti, na jejímž softwaru běží přes 25 000 webových stránek a kampaní, které pomáhají získávat zákazníky na internetu firmám a značkám na celém světě. „Analytické zprávy mají u firemních zákazníků velkou váhu a mohou tak být pro software, který se v nich umístí, opravdu zajímavým zdrojem potenciálních zakázek. Magic Quadrant společnosti Gartner patří bezpochyby mezi ty nejuznávanější na celém světě, o to víc si umístění v něm ceníme,“ uvedl Petr Palas, zakladatel a CEO Kentico Software.

Software Kentico využívá 15 % největších světových firem

Vlastnosti českého softwaru oceňují jak analytici, tak především samotní zákazníci. Využívají ho nejen malé a střední firmy, ale také 74 z 500 společností s globálně největšími tržbami. Mezi ně patří jména jako Heineken, Hyundai, Honeywell nebo John Deere. Podle Petra Palase je hlavním důvodem úspěchu českého softwaru především jeho komplexnost. Kentico totiž neslouží pouze pro vytváření a správu webových stránek, ale také pro tvorbu e-shopů, řízení online marketingových kampaní a vyhodnocování online chování zákazníků.

K úspěchům ale velkou měrou přispívá také naše filozofie, kdy vše programujeme a vytváříme tak, aby výsledné řešení přineslo co největší užitek firmám, které ho využívají, a pomohlo jim naplnit jejich podnikatelské cíle. Důležitá je pro nás proto i zpětná vazba od zákazníků, abychom mohli jejich přání reflektovat již během vývoje softwaru,“ vysvětlil Petr Palas.

Dobývání nových trhů a neustálý vývoj

Za dvanáct let se díky tomuto přístupu podařilo z projektu pro tvorbu webových stránek řízeného jedním člověkem vybudovat komplexní řešení pro firemní online marketing a světově úspěšnou firmu s více jak 200 zaměstnanci. Kentico stále sídlí v Brně, své pobočky má ale také v USA, Austrálii, Velké Británii a Nizozemí. Před nedávnem ohlásilo vstup na japonský trh a na konferenci 404, kterou pořádá v listopadu v Las Vegas, představí novou verzi svého softwaru Kentico 10 a další novinky.

Zdroj: Kentico

Michala Benešovská

Odborná novinářka a copywriterka na volné noze se zaměřuje výhradně na IT, které ji fascinuje a baví už více než dvě dekády, respektive od doby, kdy rozebrala svůj první počítač. Pracovala pro Seznam.cz, Unicorn Systems nebo Mafru. Nyní spolupracuje s odborným časopisem o prodejním ICT kanále a ve volném čase se věnuje PlayStationu 4.