Co jste ještě chtěli vědět o LinkedIn, ale báli jste se zeptat?

Podělíme se s vámi o pár tipů, jak se zviditelnit na LinkedIn.

Co když mám málo pracovních zkušeností?

Každý jednou začínal a zkušenosti budou postupně přibývat. Uveďte i krátkodobé pracovní zkušenosti, stáže, studentské projekty, pobyty v zahraničí, jazykové certifikáty nebo dobrovolnickou činnost. Do Souhrnu popište s využitím vhodných klíčových slov, kam byste rádi směřovali svou kariéru. Pak se totiž ve výsledcích vyhledávání objevíte recruiterům a personalistům, kteří v této oblasti hledají vhodné kandidáty.

Jak získat nová spojení?

Někteří uživatelé volí techniku „kobercového náletu“ a propojují se s každým. Tento způsob vám nesedí? Propojte se s lidmi, s kterými jste již někde navázali kontakt – s kolegy, známými, nadřízenými, klienty či bývalými spolužáky. Může vám pomoci také publikování příspěvků, sdílení zajímavých informací, aktivní účast ve skupinách a smysluplné komentování cizích příspěvků.

Jak získat doporučení a potvrzení dovedností?

Pokud jste v situaci, kdy je pro vás doporučení nebo potvrzení dovedností důležité, vyplatí se vyvinout nějakou snahu. Můžete přímo požádat své kolegy, nadřízené či klienty, případně potvrdit dovednosti a poslat doporučení lidem, se kterými jste ve spojení. Je velká šance, že pro vás udělají to samé.

Mohu upravit nebo smazat doporučení?

Doporučení nelze smazat, můžete však na profilu skrýt ta, která už nechcete zobrazovat. Slouží k tomu Správa doporučení, do které se dostanete v režimu úprav vašeho profilu přes příslušný odkaz v sekci Doporučení. Zde také můžete žádat o úpravy referencí před i po jejich zveřejnění, případně napsat doporučení některému z vašich spojení.

sprava doporuceni

 

Co mám dělat, když jsem nezaměstnaný?

V poli Vaše profesionální motto (profesní zaměření v hlavičce) či v Souhrnu vypadá lépe asistent/programátor hledající nové příležitosti  než nezaměstnaný na úřadu práce Louny. Podobná formulace je také jasnou zprávou pro recruitery, že zrovna hledáte práci a uvítáte jejich nabídky.

nezamestnanost

 

 

 

Jak mám nastavit vlastní URL adresu mého profilu?

uprava URL a verejny profil

Pro úpravu vašeho veřejného profilu včetně URL adresy musíte přejít do editačního režimu a kliknout na ikonu Nastavení, která se zobrazí vedle vaší URL adresy v hlavičce profilu. Doporučuje se tvar https://cz.linkedin.com/in/jmenoprijmeni případně https://cz.linkedin.com/in/prijmenijmeno.

uprava url adresy

 

 

 

 

Můžu zveřejnit jen část profilu?

Můžete si vybrat, že váš veřejný profil neuvidí nikdo, tím se ale připravujete o návštěvnost z vyhledávačů (Google, Yahoo, Bing), což je jedna z velkých výhod prezentace na LinkedIn.

Ve svém veřejném profilu si nicméně můžete zvolit, které části chcete nechat viditelné i pro ty, kteří nejsou přihlášeni na LinkedIn. LinkedIn nepovoluje zveřejnění sekcí Doporučení, Další informace, Multimediální ukázky práce a Fotografie na pozadí.

V angličtině nebo v češtině?

Jazyk zvolte podle své cílové skupiny. Pokud míříte do oblastí, kde je pracovním jazykem angličtina (IT, velké společnosti, zahraniční firmy), váš profil by tomu měl odpovídat. Pro menší firmy, neziskový sektor, státní sféru, či spolupráci přímo s klienty, bývá vhodnější čeština. LinkedIn umožňuje vytvoření různých jazykových mutací, můžete tedy mít jeden profil v angličtině a další v češtině (popř. dalším jazyce). V tomto případě však doporučuji začít s profilem v angličtině. Tento jazyk LinkedIn považuje za primární a pro vytvoření další jazykové verze už ho nenabízí. Váš základní profil bude mít pak URL adresu např.  https://cz.linkedin.com/in/jmenoprijmeni a profil v češtině https://cz.linkedin.com/in/jmenoprijmeni/cs.

Řada uživatelů dnes volí hybridní řešení, kdy na jednom profilu píše v obou jazycích.

Můžu zjistit, kdo si prohlížel můj profil?

kdo si zobrazil profil

Tuto informaci můžete zjistit díky volbě Kdo si zobrazil váš profil.

Ukáže se vám alespoň 5 návštěvníků za posledních 90 dní, pokud si tedy váš profil někdo prohlížel. V nastavení účtu si však uživatelé LinkedIn mohou zvolit, že se o nich nic nezobrazí. V tomto případě se pouze dozvíte, že si člen LinkedIn prohlédl váš profil v soukromém módu.

Jaké zvolit uspořádání jednotlivých částí profilu?

Uživatelé asi nejčastěji umísťují pod Souhrn sekci Pracovní zkušenosti, a pak další části profilu jako Vzdělání, Dovednosti, Projekty, Publikace aj. Jednotlivé části však můžete přemísťovat a zdůraznit tak to, co nejlépe potvrzuje vaše dovednosti a dosažené výsledky. Když jste již například získali významný počet potvrzení dovedností, má smysl tuto část přesunout před Pracovní zkušenosti. Stačí umístit kurzor do rohu příslušné sekce a tažením myši ji přetáhnout, kam potřebujete.usporadani profilu

Mám na sebe uvádět kontaktní údaje? Pokud ano, tak kde?

Když zrovna hledáte práci nebo chcete z LinkedIn vytěžit co nejvíce jako nezávislý profesionál, zvažte uvedení e-mailu (popř. dalších údajů) také na další místo v profilu, než jen do pole Kontaktní údaje. Ty si totiž mohou prohlédnout jen uživatelé, se kterými jste přímo ve spojení, a ti, kterým jste odpověděli na zprávu InMail (pokud nezamítnete jejich žádost o sdělení vašich kontaktních údajů). Pro tento účel poslouží pole Jak kontaktovat uživatele v sekci Další informace.

Mám informovat o změnách v mém profilu?oznameni zmen v profilu

Pokud zveřejňování povolíte, vaše kontakty budou informovány o změnách na vašem profilu, což vám může přinést větší návštěvnost, případně potvrzení dovedností. Na druhou stranu nepůsobí dobře, když celý profil překopáváte a newsfeed je plný vašich aktualizací. Pak je lepší alespoň na přechodnou dobu oznamování zakázat.

Můžu si stáhnout svůj profil?stazeni profilu do pdf

Vlastní profil si můžete snadno vyexportovat do .pdf souboru a vytisknout. Stačí zobrazit profil, kliknout na šipku vedle tlačítka Poslat zprávu a vybrat možnost Uložit ve formátu PDF. Můžete si stáhnout nejen svůj profil, ale také profily ostatních uživatelů LinkedIn.

Můžu nějak omezit příval spamu z LinkedIn?

Nabídky práce či další zprávy z LinkedIn možná uvítáte, když práci zrovna hledáte. Když však o každodenní příval nestojíte, nabízí se vám několik alternativ. Přímo v Nastavení vašeho účtu v záložce Komunikace si můžete zvolit, které druhy zpráv chcete dostávat. Tímto krokem dokážete množství zpráv výrazně omezit, na druhou stranu vám však mohou uniknout zajímavé příležitosti. Řešením pak může být zřízení zvláštní e-mailové schránky, kam si necháte tyto zprávy zasílat.

omezeni spamu

Stačí mi bezplatný účet nebo má smysl si připlatit za Premium verzi?

Podle specialistky na sociální sítě Elišky Vyhnánkové nebo recruitera Josefa Kadlece si vystačíte s bezplatným účtem, resp. těch výhod není zase tolik, aby za to stálo platit. Co tedy získáte, když si pořídíte účet Premium?

  • výhodnější pozici ve výsledcích vyhledávání,
  • u vašeho jména se ve výsledcích vyhledávání zobrazí kromě motta, lokality a oboru rovněž název současné a minulé pracovní pozice,
  • lepší přehled o návštěvnících vašeho profilu a počtu zobrazení oproti vašim kolegům,
  • zprávy přes InMail vám může posílat jakýkoliv uživatel LinkedIn a pár dalších výhod.
Lucie Václavková

Lucie Václavková

Lektorka, poradkyně, publicistka a příležitostná copywriterka. Už na VŠE v Praze, kde přednášela personalistiku a zapojila se do různých výzkumů, se zajímala o uplatnění informačních technologií v HR a různé formy flexibility v práci. Pak v neziskovém sektoru učila účastníky projektů mimo jiné využívat internet při hledání práce i startu vlastního podnikání.