Deset nejlepších herních vývojářů roku 2016

Herní průmysl je jedním z nejrychleji rostoucích. Nedávné tituly jako jako The Last Of Us, Zaklínač 3, Metal Gear Solid V se dostaly i do povědomí lidí, kteří aktivně nehrají. Za AAA tituly stojí špičková studia a skvělé vývojářské týmy, v herním průmyslu se točí horentní sumy.

Pojďte se podívat na práci některých z nejzajímavějších studií, které nám servírují ty nejlepší tituly.

Klei Entertainment

Potřebujeme více studií jako je Klei Entertainment. Jsou to lidé, kteří upřednostňují umění a živoucí postavy, objevují nové žánry s každým dalším releasem, jsou zodpovědní za indie poklady jako Mark of the Ninja, Shank, Don’t Starve či nekonečně hratelný Invisible Inc.

Kteří vývojáři dovedou pálit s takovým potenciálem a jemností? Jejich tituly jsou brilantní, postavy v okamžiku milujeme a hra nás cele pohlcuje. Nezdá se, že by se po úspěchu, jakým byl Shank, chystali ustupovat ze scény.

Ubisoft

Ubisoft je jedním z nejnenáviděnějších studií, zásluhu na tom má nekonečné „dojení“ série Assassin’s Creed, ale upřímně – kdybychom byli v jejich pozici, dělali bychom úplně to samé.

Nehledě na to je Assassin’s Creed jen vstupní bránou do světa neuvěřitelných titulů – od blockbusterů až po indie kousky. Grow Home, Valiant Hearts, Child of Light. Jejich Far Cry 3, 4 nebo Primal dodávají first-person shooter model, který je na trhu stále jedinečný. A pak je tu třeba známá co-op střílečka The Division, ke které přes noc konvertovali všichni fanoušci Destiny. Sérii Toma Clancyho pak Ubisoft dotáhl ještě o level dál s Ghost Recon: Wildlands.

Ubisoft může narazit, když se rozeběhne moc rychle, zabugované releasy jsou bohužel časté. Ale jejich tituly vždycky budou hodny hraní.

FromSoftware

Mají na kontě dvě nedávné franšízy (Dark Souls a Bloodborne), ale když se podíváte pod povrch, najdete také Tenchu a Armored CoreDark Souls 3 byl zamilovaným dopisem starým fanouškům, zatímco zároveň přitahoval generace nových hráčů – jednoduše kvůli dokonalému designu. Lidé z FromSoftware vybudovali svůj styl a nezaměnitelné autorské prvky je povyšují na jedny z nejtalentovanějších a nejkreativnějších mozků v tomto odvětví.

Bioware

Stejně jako Bethesda balancuje Bioware na úzké linii mezi sci-fi a fantasy s lehkostí sobě vlastní. Vlajkovými loděmi společnosti je Dragon Age a Mass Effect.

Dokonce i jejich první Star Wars hra slavila úspěch, dokázali se chopit známého a zavedeného tématu a udělat z něj něco víc. Něco, o čem jste dosud neměli ponětí, že vám schází. Bioware možná plodí jen jednu hru jednou za pár let, ale když je na světě, je z toho monumentální úspěch a pokaždé i velký námět k hovorům.

Nintendo

Nikdo z ostatních vývojářů by ani nebyl na tomto seznamu, kdyby nebylo Nintenda. Pomyslete na jakoukoliv hru ze svého top žebříčku – a minimálně jeden z členů vývojářského týmu bude fanouškem Nintenda. Společnost Nintendo byla vždy pilířem herního průmyslu, ale rok 2016 ji poznamenal všemi druhy vzrušujících nápadů, který by měly vést k sakra zajímavému roku. Titul The Legend of Zelda: Breath of the Wild společně s konzolí Nintendo názorně ukázali, jak to dělají veteráni herní scény.

Bethesda

Dočkali se kritiky za vydání her, ve kterých je více bugů než interaktivních předmětů. Ale nikdo není tak ambiciózní a pokrokový, pokud jde o designování otevřených herních světů.

Elder Scrolls i Falloutu můžete prozkoumávat, rozvíjet, odhalovat a být součástí originálních herních světů. Desítky tisíc fanoušků zbožňují opakující se autorské prvky, které se vyskytují ve všech hrách. Mimo jiné také dokazují, že vývojáři neustále dávají do svých projektů maximum.

Společnost vydávala také oceňované hry jako Dishonored a The Evil Within, pustila se do klasik, jako je Doom a Wolfenstein, které důstojně navrátila na scénu. Co se týče přínosu, nabízí hry od Bethesdy nejlepší otevřené herní světy všech dob.

Blizzard

Úroveň her Blizzardu je opravdu skvělá. Overwatch – bravurně navržená, perfektně animovaná střílečka dokazuje, že studio nespí na vavřínech. World of Warcraft může být na ústupu, ale stále tu jsou Diablo a návykový titul Heartstone nebo se sociálním životem neslučitelný Starcraft. Každý projekt, pod kterým jsou vývojáři z Blizzard podepsáni, je strhující.

CD Projekt RED

Jsou na scéně přes deset let a vyvinuli „jen“ několik dílů Zaklínače, ale vývoj těchto titulů ukazuje míru potenciálu, který slibuje více, než mohou nabídnout jiní vývojáři. Mistrovské dílo Zaklínač 3: Divoký hon je milníkem nejen pro vývojáře, ale i pro generaci konzolí.

Po zakoupení práv od spisovatele Andrzeje Sapkowského strávili v CD Projekt Projekt poslední desetiletí tím, že se prostě snažili udělat perfektní RPG fantasy.

Když přišel na svět Divoký hon, Geraltova dobrodružství zůstala otevřená. S podporou next-gen hardware, CDPR vytvořil svět, ze kterého vyzařuje kvalita. Od vedlejších misí, které jsou komplexnější než běžné AAA tituly, až po fantastická zvířata a speciální techniky, jak je zneškodnit. Tomuto světu budete oddaně věnovat stovky svých hodin.

Rockstar Games

Rockstar nedávají nohu z plynu nadlouho. Grand Theft Auto je jejich pýchou a radostí, ale také je to nejúspěšnější herní franšíza všech dob; a to i přesto, že vedlejší projekty společnosti skrývají větší narativní potenciál.

Závěr příběhu Johna Marstona z Red Dead Redemtion vás nenechá chladnými. Rockstar umí vzbudit emoce, o kterých jste ani netušili, že máte. A jen málokteré jiné studio se tomu kdy přiblížilo.

Naughty Dog

Navzdory tomu, že tým v posledních letech přišel o některé klíčové členy, je Naughty Dog silnější než kdy jindy. Vyspělejší a sebevědomější než jakékoliv jiné studio, a my jsme vyrůstali spolu s ním. Z Crashe jsme se přesunuli k Jak & Daxter, následoval návykový Uncharted a pak přišel epický a monumentální opus The Last of Us.

Uncharted 4 dokazuje, že Naugty Dog skutečně dospívá s grácií, vznikají zde nejsilnější emocionální příběhy, které kdy herní svět zažil, a spolu s vybraným designem tak přišly na svět jedny z nejlepších titulů.

Bethesda má ambice posouvat hranice toho, CD Projekt RED se chlubí silnou fanouškovskou základnou, která jejich tituly bezmezně zbožňuje, ale Naughty Dog má obojí a ještě The Last Of Us navrch.

Zdroj: whatculture.com

Michala Benešovská

Odborná novinářka a copywriterka na volné noze se zaměřuje výhradně na IT, které ji fascinuje a baví už více než dvě dekády, respektive od doby, kdy rozebrala svůj první počítač. Pracovala pro Seznam.cz, Unicorn Systems nebo Mafru. Nyní spolupracuje s odborným časopisem o prodejním ICT kanále a ve volném čase se věnuje PlayStationu 4.