Deset typů programátorů, se kterými se můžete v oboru setkat (1. část)

Programátoři mají pověst zvláštních jedinců. Dokonce i mezi vývojářskou komunitou existují jisté archetypy, o kterých si ostatní programátoři myslí své. Tady je první část desítky programátorů, se kterými se pravděpodobně potkáváte.

#1: Gandalf

Tento programátor vypadá jako ideální adept na Gandalfa v Pánovi prstenů. On (nebo ona!) má dlouhý plnovous až ke kolenům, praštěný klobouk a v zimě pravděpodobně nosí kapuci nebo plášť. Naštěstí pro tým je tento člověk v práci schopný předvádět stejná kouzla jako Gandalf. Tým pak ale naneštěstí bude muset přetrpět hodiny vyprávění a příběhů od Gandalfa o tom, jak musel jít dlouhou cestu horami a sněhem, aby přepravil děrný štítek do vedlejší místnosti. Gandalfí typ je váš nejlepší člověk, ale není radno jej pouštět do dveří, dokud opravdu nezačnete propadat zoufalství.

#2: Mučedník

V jakékoliv jiné profesi je mučedník jednoduše workholik. Ale v oblasti vývoje přechází mučedník do úplně jiné dimenze. Workholici přinejmenším jdou domů, aby se vysprchovali a vyspali. Mučedník hrdě usíná za pracovním stolem mezi prázdnými krabicemi od pizzy. Háček tkví v tom, že po mučedníkovi nikdy nikdo nechtěl, aby takhle pracoval. A navíc se pokouší vzbudit pocit provinilosti ve zbytku týmu hláškami jako „Jasně, jděte domů a užijte si večeři. Já dnes v noci všechno zvládnu sám.“

#3: Fanda

Na zapřisáhlého fanouška si dávejte pozor. Když vás dostane do kouta, čeká vás tříhodinová lekce o tom, jak je Dragonball Z lepší než Gundam Wing, nebo podrobná analýza, proč má Playstation nadvládu nad Xboxem. Pracoviště fanouška je přeplněné plakáty, akčními figurkami a dalšími miniaturními hračkami, které souvisí s nějakou obsesí – nejspíše budou dovezené z Japonska. S fanoušky je těžké pořízení. Často totiž věnují příliš času svým posedlostem (jak vnitřně, tak i ve své kanceláři), takže nakonec nemají ani nejmenší ponětí, pro co byli najati a co mají dělat.

# 4: Vince Neil

Tento čtyřicátník (a něco) ve vás vzbudí pocit, že jste zpátky v roce 1984. V tom špatném slova smyslu. Dlouhé háro, roztrhané seprané džíny, pestrý šátek uvázaný na zápěstí nebo kolem krku – Vince sedí v kanceláří a brouká si celý den Bona Joviho a melodie od Def Leppard. To by nebylo tak hrozné, jen kdyby písnička „Pour Some Sugar on Me“ nebyla tak zatraceně nakažlivá!

Vince je obecně považován za zábavného člověka, se kterým se dá spolupracovat. Dokonce má spoustu zkušeností. Problém je, že nikdy nedospěl. Největší potíže nastanou, když se Vince snaží žít jen rock ‘n rollem. Je totiž poměrně těžké pracovat s někým, kdo má každý den kocovinu.

#5: Nindža

Nindža je nejcennějším členem vašeho týmu, jen o tom nikdo neví. Je jako legendární zabiják – nikdy nevíte, že je nindža v budově, nebo že pracuje, dokud o tom po příchodu do práce neobjevíte nezvratné důkazy. Načtete zdrojový kód a zjistíte, že ve 4 ráno vám nindža pomohl vyřešit problém, nad kterým jste plánovali strávit týden práce. A to jste neměli ani nejmenší ponětí o tom, že nindža zná váš projekt! Vidíte, zatímco jste měli další „pracovní schůzku“, tak nindža pracoval.

Nindžové jsou tak nenápadní, že nemusíte znát ani jejich jméno. Ale můžete si být jistí, že když se zapojí do projektu, tak všechno půjde hladce. Našlapujte však opatrně. Nindža je osamělý válečník. Nesnažte se ho donutit, aby pracoval v šiku.

(Pokračování příště.)

Zdroj: techrepublic.com

Michala Benešovská

Odborná novinářka a copywriterka na volné noze se zaměřuje výhradně na IT, které ji fascinuje a baví už více než dvě dekády, respektive od doby, kdy rozebrala svůj první počítač. Pracovala pro Seznam.cz, Unicorn Systems nebo Mafru. Nyní spolupracuje s odborným časopisem o prodejním ICT kanále a ve volném čase se věnuje PlayStationu 4.

1 komentář: „Deset typů programátorů, se kterými se můžete v oboru setkat (1. část)

Komentáře nejsou povoleny.