Důvěřujeme autonomním vozidlům od společností Apple a Google?

Podle posledního průzkumu lidé nedůvěřují technologickým gigantům, že se jim skutečně podaří přivést na silnice autonomní vozidla. Společnosti však nadále sází na výrobu samořídicích automobilů; zdali má o ně trh zájem, se teprve ukáže.

Průzkum společnosti Deloitte, při kterém bylo osloveno 22 000 spotřebitelů ze 17 zemí, ukazuje, že v oblasti technologií panuje mezi lidmi velká nedůvěra. Překvapující počet lidí nevěří žádné ze společností, které se v současné době věnují vývoji samořídicích aut, a s nadějí očekávají nového hráče, jenž se začne touto oblastí zabývat.

Tomu, že samořídicí auta na trh uvedou tradiční výrobci, věří 47 % z dotazovaných. Oproti tomu by 33 % lidí dalo přednost novému výrobci, který by autonomní vozidla proměnil ze sci-fi na realitu.

Průzkum nevěští nic dobrého pro technologické společnosti jako Google, který spolupracuje s Waymo, protože jen 20 % respondentů odpovědělo, že by věřilo současným technologickým gigantům, že dokáží odstartovat bezpečný chod futuristických vozidel.

Dále z průzkumu vyplynulo, že 77 % amerických zákazníků téměř nevyužívá jinde oblíbené služby jako Uber či Lyft. Společnost Deloitte vysvětluje, je to pravděpodobně způsobeno tím, že služby nejsou populární v předměstských oblastech, kde musí lidé spoléhat na neustálý přístup ke svému vozidlu, aby se dostali kamkoliv potřebují.

Ford plánuje představit samořídicí auta jakou součást své jízdní flotily, a General Motors chce využít Lyft k tomu, aby uvedl na trh své první autonomní vozy.

Uber pracuje na robotickém taxi a Google s Waymo jej bude pravděpodobně následovat.

Spotřebitelé nejsou ochotni důvěřovat známým společnostem, protože se ještě s vozy nesetkali v reálním prostředí. Uber a Waymo už spustili demo-verze pro veřejnost, pravděpodobně aby získali informace o veřejném mínění jako odpověď na testování technologií v reálném prostředí.

Technologické společnosti začnou pravděpodobně spolupracovat s klasickými výrobci automobilů, aby společně mohli vypustit do světa samořídicí auta, přičemž jim tato spolupráce umožní integrovat vyspělou technologii do ověřených značek. Waymo již spolupracuje s Fiat Chrysler, aby vyzkoušeli autonomní automobily, a veřejně se vyjádřil ve smyslu, že se nechystá vyrábět svá vlastní auta.

I přesto průzkumy ukazují, že společnosti čeká ještě dlouhá cesta, než přesvědčí populaci o tom, aby lidé s důvěrou ustájili autonomní vozidla ve svých garážích.

Zdroj: inc.com

Michala Benešovská

Odborná novinářka a copywriterka na volné noze se zaměřuje výhradně na IT, které ji fascinuje a baví už více než dvě dekády, respektive od doby, kdy rozebrala svůj první počítač. Pracovala pro Seznam.cz, Unicorn Systems nebo Mafru. Nyní spolupracuje s odborným časopisem o prodejním ICT kanále a ve volném čase se věnuje PlayStationu 4.