Facebook vyvíjí avatary, které jsou stejné jako Bitmoji

Stejná situace tu byla s filtry, snapya stories. Facebook kopíruje další funkce, které dříve vyvinul konkurenční Snapchat.

Podle webu TechCrunch je hluboko v kódu facebookové aplikace pro Android zatím nezveřejněná funkce, která umožní uživatelům vytvářet personalizované a ilustrované verze sebe samých. Tyto avatary pak mohou uživatelé použít jako samolepky ve zprávách nebo je vkládat do komentářů. Jinými slovy je to klon dceřiné společnosti Snap Inc. a v podstatě je to nejnovější příklad toho, jak Facebook jednoduše přebírá funkce Snapchatu.

TechCrunch informoval o tom, že feature byl objeven vývojářkou třetí strany a že je před svým uvedením ve fázi testování. Screenshoty pocházejí od všímavé vývojářky Jane Manchun Wong, která našla avatary Facebooku v balíčku pro Android. Jedná se o soubory, které často obsahují funkce, jež nejsou zprovozněné nebo se testují. Její pátrání také přispělo k dalším odhalením zveřejněným na webu TechCrunch. Například o hudebních samolepkách Instagramu a o tom, že Twitter nešifruje soukromé zprávy.

Facebook potvrdil, že vytváří avatary s tím, že hledají více způsobů, jak by se mohli lidé na Facebooku vyjádřit. Nicméně tato funkce je v raném vývoji a Facebook si zatím neví, kdy ji začne veřejně testovat.

Poznámky v onboarding flow vysvětlují, že „váš facebookový avatar je zcela nový způsob, jak se vyjádřit na Facebooku. Zanechávejte expresivní komentáře s personalizovanými samolepkami. Využívejte nové avatary ve svých zprávách a soukromých chatech.“

Není však jasné, jestli bude stejně jako u Bitmoji vyžadováno, aby uživatel vytvořil svůj vlastní on-line avatar, nebo jestli se Facebook chystá integrovat svou novou technologii rozpoznávání obličeje. Což by mohl být užitečný způsob, jak přilákat uživatele k používání funkce, která sklidila kritiku od ochránců soukromí.

V každém případě se Snap stále potýká s problémy, z velké části způsobenými tím, že není schopný efektivně zpeněžit svou uživatelskou základnu. Také se snaží finančně podporovat prodej prodělečného hardwaru.Finanční problémy však mají co dočinění s Facebookem a jeho dceřinou společností. Instagram totiž důsledně vyvíjí vlastní verze nejoblíbenějších snapchatových vychytávek.

Člověk může být nestranný, přesto si nelze nevšimnout, že Facebook využívá svého obrovského tržního podílu, aby házel klacky pod nohy svým konkurentům a zcela je vyšachoval z trhu. Je třeba si uvědomit, že jsou to asi jen dva roky, co Snap zakoupil Bitmoji za více než sto milionů dolarů, což byl v té době potenciálně riskantní obchod. Možná by stálo podstatně méně peněz a úsilí počkat a sledovat, zda se nové funkce od Snapu ujmou – před tím, než si Facebook zaplatí vývojový tým, který je začne klonovat ve velkém.

Zdroj: gizmodo.com

Michala Benešovská

Odborná novinářka a copywriterka na volné noze se zaměřuje výhradně na IT, které ji fascinuje a baví už více než dvě dekády, respektive od doby, kdy rozebrala svůj první počítač. Pracovala pro Seznam.cz, Unicorn Systems nebo Mafru. Nyní spolupracuje s odborným časopisem o prodejním ICT kanále a ve volném čase se věnuje PlayStationu 4.