Pět bláznivých nápadů, které se vyplatily

Posledních pár let se v mezinárodní obchodní aréně neslo ve znamení inovativních start-upů. Nebyly to jen kopie dávno zavedených podniků, ale pro globální trh představovaly něco zcela nového.

Hodně start-upů spojuje skutečnost, že prvotní myšlenka se zdála být šílená a hloupá. Přesto se vyplatila a podařilo se vybudovat něco, co na trhu do té doby nemělo obdoby. Zmíněné start-upy předčily konkurenci tím, že přišly s něčím odlišným. Samozřejmě, že existuje drobný rozdíl v tom, když se věnujete nanicovatému nápadu, nebo něčemu, co má v sobě jistý potenciál. Následuje popis pěti start-upů, jejichž podnikatelské plány stály za to:

Xiaomi

Je třetí největší výrobce smartphonů na světě, který začínl v Číně před 8 lety. V současné době se jeho hodnota odhaduje na 50 miliard dolarů a má více než 8 000 zaměstnanců. Nenechte se však mýlit, nefunguje jako ostatní společnosti. Prodává telefony stylem COST-TO-COST a plně se spoléhá na on-line prodej. Jeho příjmy pochází hlavně z e-commerce služeb. Od svého založení zažívá společnost neustálý růst.

Slack

Slack je chat pro podnikovou komunikaci z roku 2013, jehož hodnota dosahuje přes miliardu dolarů a využívá jej více než 300 000 týmů. Slack v podstatě plánoval nahradit veškerou podnikovou komunikaci tím, že ji sjednotil s pracovními dokumenty. Chtěl být aplikací, která bude v kanceláři hojně využívaná – a dosud se mu to daří. Důvod, proč tento nápad zafungoval, byla integrace s významnými podnikovými aplikacemi, jako je třeba Heroku a Dropbox. Slack má totiž přehled o využívání těchto služeb a umí z toho vytěžit maximum. K radosti zákazníka. Ve zkratce se Slack může pyšnit tím, že je to platforma pro interní kancelářskou komunikaci. Něco jako Google.

Flipkart

Flipkart se řadí mezi největší indický e-commerce web. Byl v roce 2007 založen bývalými zaměstnanci společnosti Amazon. Dosahuje hodnoty přes 11 miliard dolarů. Tento start-up započal svou činnost v době, kdy neměla Indie dostatek infrastruktury pro e-commerce a lidem nakupování přes internet ještě moc neříkalo. Ale zafungovalo to skvěle. Nízké počáteční náklady si postupně získaly důvěru zákazníků. Společnost se poté začala soustředit na další aspekty, jako je třeba zákaznický servis.

Uber

S hodnotou 40 miliard dolarů je Uber jednou z největších dopravních společností svého druhu. Skrze aplikaci si objednáte odvoz, který vás vyzvedne u vašich domovních dveří. Také je to snadný způsob, jak si mohou řidiči přivydělat. Dnes už to není nic neobvyklého, ale Uberu se podařilo přesvědčit lidi v době boomu taxi průmyslu, že smartphone hraje důležitou roli v tom, jestli se autem dostanou včas tam, kam potřebují.

Důvodem, proč tento start-up prorazil na mezinárodní trh, je, že cestujícím nabízí bezkonkurenční pohodlí.

Razer

Firma Razer, která se od roku 1998 zabývá spotřební elektronikou, má nyní odhadovanou hodnotu okolo 1 miliardy dolarů. Od začátku se firma zaměřovala výhradně na hráče a díky stále se rozrůstající hráčské komunitě patří mezi nejvýznamnější gamingové společnosti na světě. Razer je ve světě her pojmem.

Zdroj: tgdaily.com

Michala Benešovská

Odborná novinářka a copywriterka na volné noze se zaměřuje výhradně na IT, které ji fascinuje a baví už více než dvě dekády, respektive od doby, kdy rozebrala svůj první počítač. Pracovala pro Seznam.cz, Unicorn Systems nebo Mafru. Nyní spolupracuje s odborným časopisem o prodejním ICT kanále a ve volném čase se věnuje PlayStationu 4.