Tady v Tesle všechno běží jako na drátkách

Elon Musk je považován za vizionáře; koneckonců je to podnikatel, který chce vybudovat na Marsu novou civilizaci. Když přijde na Muska, nelimituje jej ani obloha.

Sepsali jsme Muskovy vize s Teslou v hlavní roli, abychom společně mohli sledovat jeho pokrok.

Tesla chce do roku 2018 vyrábět 500 000 aut ročně a do roku 2020 celý milion.

Pro Teslu je to nadmíru vznešený cíl. Výrobce elektrických automobilů měl problémy s výrobou jak Modelu X, tak Modelu S, což vedlo ke zpoždění dodávek. Tesla bude muset pokračovat v prodeji luxusních vozů a zvyšovat produkci Modelu 3.

Musk původně plánoval dosáhnout půlmilionového mezníku až v roce 2020, ale zkrátil svůj odhad o dva roky, když zaznamenal vysokou poptávku po Modelu 3. Budeme si muset počkat, zdali Tesla dokáže překonat své předchozí výrobní potíže a konečně se stát velkovýrobcem aut.

To nás přivádí k Modelu 3. Tesla plánuje exponenciálně zvýšit výrobu nového sedanu z 1 500 vozů v září na 20 000 vozů v prosinci.

Vizionář otevřeně prohlásil, že společnost zažije „výrobní peklo“. Model 3 je prvním vozem určeným pro sériovou výrobu, proto se jedná o nejdůležitější článek cyklu.

Společnost bude testovat novou výrobní strategii pro Model 3, někteří odboráři prohlašují, že by to mohlo vést k dalším problémům. My budeme sledovat, jestli Tesla plní své plány, protože konec září se blíží.

Výroba stroje, který bude vytvářet stroje

Tesla musí vážně zapracovat na automatizaci své továrny, pokud chce dosáhnout svých megalomanských cílů. Proto chce Musk v roce 2018 zrychlit montážní linky 5x či 10x.

Tesla v září představí elektrický kamion. Pick-up je plánován na polovinu roku 2019.

Vůz prý bude čilý a bude možné jej prohánět jako sporťák. Má být vybaven autonomním řízením a na jedno nabití ujede 200 – 300 mil.

Další informace jsou střeženy až do chvíle velkého odhalení. Ale víme, že vozidlo bude čelit konkurenci Daimleru, mateřské společnosti Mercedesu.

Tesla začne před koncem roku 2017 instalovat svůj zcela nový střešní solární produkt.

Společnost Tesla a SolarCity představily těsně před listopadovou akvizicí nový solární střešní produkt, kterým sjednotily vizi obou společností. Výrobek zachytí sluneční energii a je estetičtější než tradiční solární systémy.

Tesla začala v květnu přijímat objednávky na solární střechy a plánuje zahájit instalaci solárních tašek na domovní střechy svých zákazníků, přestože poptávka je zatím stále nejasná. Společnost již začala instalovat svůj produkt do domovů svých zaměstnanců.

Do roku 2018 si zákazníci budou moci objednat dvě varianty solárních tašek.

Zákazníci v současné době mají na výběr pouze hladké a strukturované skleněné tašky, ale v roce 2018 se má nabídka společnosti rozšířit o francouzskou a toskánskou břidlici. Od poloviny příštího roku by měli mít zákazníci možnost výběru mezi čtyřmi druhy solárních tašek.

Aby se stala solární střecha realitou, Tesla otevře novou továrnu ve městě Buffalo ve státě New York. Výroba prý bude zahájena před koncem tohoto roku.

Tesla momentálně vyrábí první střešní výrobky ve své továrně ve Fremontu v Kalifornii, ale v Buffalu se začne se sériovou výrobou.

Stát New York vynakládá 750 milionů dolarů na solární elektrárny v Buffalu, což je součástí projektu ekonomické revitalizace „Buffalo Million“. Společnost SolarCity požádala o 150 milionů dolarů na továrnu nazvanou Gigafactory 2.

Do konce roku 2017 má být v Austrálii nainstalována největší baterie na světě.

Tesla instaluje svůj produkt Powerpack po celém světě, ale projekt v Austrálii je zatím nejambicióznější. Baterie má být připojena k větrné farmě a může napájet až 50 000 domácností.

Kompaktní SUV, Model Y, bude představen trhu do roku 2020.

Musk tvrdí, že Model Y převezme některé komponenty z Modelu 3, aby se urychlila výroba.

Samořídicí vozidla od Tesly budou křižovat Spojené státy už na počátku roku 2018.

Původní plán zněl, že se demo verze objeví koncem roku 2017. Musk nicméně toto datum upravil. Takže je otázkou, kdy přesně velkolepé odhalení technologie nastane.

Jízda napříč Státy bude signálem, že samoobslužná technologie Tesly je připravena. Firma začala instalovat samořídicí hardware do nových vozidel již v říjnu 2016. Tento hardware bude možné propojit s druhou generací Autopilota, ale společnost zatím nevydala nové updaty softwaru.

Další plán zahrnuje vytvoření Tesla Network, konkurence Uberu. Zatím není jasné, kdy ji máme očekávat.

Vypadá to, že Musk nebude lámat podnikání v oblasti sdílené ekonomiky přes koleno, dokud nebude jeho technologie autonomního řízení připravena. Podle Muskovy vize o Tesla Network budou uživatelé dávat svá auta do sdílené flotily, přičemž vozidla pak budou moci autonomně vyzvednout jiného uživatele. Tím si budou moci majitelé Tesla automobilů přivydělat, zatímco budou na dovolené nebo v práci.

Ve městech, kde poptávka překračuje nabídku soukromých aut, bude Tesla provozovat vlastní flotilu. Ta zajistí, že se budete moci svézt odkudkoliv, kde zrovna budete.

Tesla možná bude přidávat přední kamery do svých nových automobilů.

Tato vychytávka údajně brzy vejde na trh. Nyní jsou auta od Tesly vybavena osmi kamerami, aby pomáhaly Autopilotovi.

Společnost chce zdvojnásobit počet dobíjecích stanic, všechny mají být solární.

Když vlastníte automobil Tesla, největší výhodou je pravděpodobně to, že máte přístup k masivně rozšířené síti dobíjecích stanic. Ty nabijí auto na 170 mil během pouhých 30 minut. Stanic by do konce roku mělo být dvojnásobně.

Společnost má v úmyslu všechny stanice nabíjet pomocí solární energie a baterií. Přesné datum uskutečnění však zatím nebylo oznámeno.

Nový automobil Tesla Roadster je na cestě. A bude to nejrychlejší auto, které společnost vyrobila.

Musk oznámil, že další generace Roadsterů překoná Model S, ale neměli bychom jej očekávat v nejbližších letech. Objevily se zprávy, že by to mohlo být v roce 2019, ale přesné datum zatím není známé.

Zdroj: Businessinsider.com

Michala Benešovská

Odborná novinářka a copywriterka na volné noze se zaměřuje výhradně na IT, které ji fascinuje a baví už více než dvě dekády, respektive od doby, kdy rozebrala svůj první počítač. Pracovala pro Seznam.cz, Unicorn Systems nebo Mafru. Nyní spolupracuje s odborným časopisem o prodejním ICT kanále a ve volném čase se věnuje PlayStationu 4.