Tipy, které letos využijete při hledání práce

Pokud v roce 2018 sháníte práci stejným způsobem, jako jste ji hledali v roce 2005, pak vaše hledání bude trvat velmi dlouho.

Musíte přejít na novou strategii. Zn.: Ihned!

Následuje pár tipů, které by měl každý potenciální zájemce o práci znát.

Titulek na LinkedIn

Pokud v současné době nepracujete, můžete na LinkedIn změnit svůj status. Nepište nic obecného jako „Hledám novou práci“. Nikdo z toho totiž nepozná, o jakou pozici máte zájem. Zkuste raději osobitější a přesnější popis jako „HR manažer hledá novou pracovní výzvu“.

Připravte si odpověď na otázku „Jaké jsou vaše představy o mzdě?“

Když se vás náborář náhodou zeptá, kolik vyděláváte nyní, odpovězte obecně „V tuto chvíli se zaměřuji na práci, kde je příjem v rozsahu XX-YY tisíc Kč. Patří sem i vámi nabízená pozice?“

Před tím, než půjdete na pohovor, si vyhledejte podobné pracovní pozice na relevantních internetových portálech a zjistěte si, jak bývají finančně ohodnoceny. Díky tomu si uděláte představu, jak náboráři odpovědět, až dojde na otázku mzdy.

Maximálně na druhém pohovoru byste měli s budoucím zaměstnavatelem začít řešit otázku peněz. Pokud se vás nezeptají, jaká je vaše představa o mzdě, nadhoďte toto téma sami „Je správná doba na to, abychom probrali platové podmínky?“

Odhalte utajené

Občas se stane, že narazíte na inzerát, kde nebude zmíněno jméno zaměstnavatele, ani praktické detaily. Všimněte si, jakých slov inzerent využívá k popisu své organizace a pak tuto frázi vygooglete. Použijte proti němu jeho vlastní marketingové zbraně a získejte dostatek informací v předstihu.

Přesvědčte náboráře, že jste se pro danou pozici narodili

Nejdůležitější informace o vás –kdo jste, co děláte a proč to děláte, je hned hned v úvodu vašeho životopisu, přímo na očích.

Je to jedna z prvních věcí, které si náborář všimne, když otevře váš životopis.

Přizpůsobte své resumé společnosti, kterou se chystáte oslovit. Aby bylo hned na první pohled zřejmé, že jste pro danou pozici kvalifikovaní.

Zachovejte během pohovoru klid

Buďte připraveni pokládat inteligentní otázky o práci, o výzvách, o zákaznících, o cílech vedení a o současných problémech oddělení. Neseďte tiše v koutě jako myška a na otázky odpovídejte s rozvahou. Nervy budou pryč, jakmile budete mít nějaký úkol, cíl. A vy jej jistě zvládnete na jedničku!

Jednotlivé pohovory budou lidštější, zajímavější, příjemnější, efektivní a realističtější, když se přestanete snažit za každou cenu zapůsobit na náboráře. Místo toho mluvte o skutečných tématech.

Zanechte stopu

Každému člověku, se kterým se na pohovoru setkáte, napište zprávu. Zmiňte něco konkrétního, co vám řekli. Snadněji si vzpomenou na příběhy, které vyprávěli oni vám, než na ty, které jste jim říkali vy.

Michala Benešovská

Odborná novinářka a copywriterka na volné noze se zaměřuje výhradně na IT, které ji fascinuje a baví už více než dvě dekády, respektive od doby, kdy rozebrala svůj první počítač. Pracovala pro Seznam.cz, Unicorn Systems nebo Mafru. Nyní spolupracuje s odborným časopisem o prodejním ICT kanále a ve volném čase se věnuje PlayStationu 4.