Návod: Vytvoření úspěšného profilu na LinkedIn

Uvažujete o vytvoření profilu na sociální síti LinkedIn, ale nevíte, jak na to? Nebo už profil máte, ale stále to není ono? Pokud míříte do oblasti IT, rozhodně neváhejte a pusťte se do práce.

Na co byste se měli zaměřit, abyste byli dobře dohledatelní a váš profil si prohlédlo co nejvíce lidí? Krotitelka sociálních sítí Eliška Vyhnánková doporučuje následující kroky:

  •     Vyplňte profil co nejbohatěji.
  •     Používejte klíčová slova, která budou zadávat při vyhledávání ti, kteří vás mají najít (použijte je pro motto, názvy pozic, souhrn, popisky aj.).
  •     Propojujte se klidně se všemi (není to Facebook).
  •     Nastavte si vlastní URL adresu svého profilu (ideálně ve tvaru prijmenijmeno  či jmenoprijmeni).
  •     Nastavte viditelnost profilu pro všechny uživatele i vyhledávače.
  •     Zapojujte se do konverzací ve skupinách.
  •     Nezapomeňte na kvalitní, smysluplnou a sympatickou fotografii, jinak byste se snažili zbytečně.

Co se však myslí kvalitním, bohatě vyplněným profilem? Z pohledu LinkedIn takový profil zahrnuje právě fotografii, souhrn, aktuální pracovní pozici a 2 předchozí, 3 dovednosti, 50 spojení, vzdělávání a 3 doporučení. To, jak kvalitně vyplníte profil, má vliv na vaši pozici ve výsledcích vyhledávání. LinkedIn se tak snaží motivovat uživatele k tomu, aby o sobě uváděli co nejvíce informací.

Co kam napsat?

Hlavička profilu

Na této části byste si měli dát opravdu záležet. Ukazuje se ve výsledcích vyhledávání, v nabídce kontaktů ke spojení a také je to oblast, kterou vidí návštěvník vašeho profilu jako první. Důležitou roli hraje kvalitní fotografie a motto pod jménem (tj. popis profesního zaměření), nicméně i vyplnění lokality a oboru přispívá k vyššímu počtu zobrazení profilu.

Do motta většina uživatelů dává klíčová slova, která mají co nejlépe vystihnout jejich zaměření či současnou pracovní pozici. Když má však profil podpořit spíš budování vaší osobní značky než vyhledávání, kreativita má přednost.

Souhrn (Summary)

V souhrnu zdůrazněte vaše klíčové dovednosti, zkušenosti či zaměření. Specialisté na volné noze často uvádějí také přehled svých služeb.

Pracovní zkušenosti (Experience)

Když vyplníte pouze názvy pozic, připravujete se o body při vyhledávání a možnost prezentovat, co všechno již máte za sebou. Kromě vašeho aktuálního zaměstnání ideálně uveďte dvě předchozí pozice, v popisu pozice popište ty nejdůležitější role, úkoly či dosažené výsledky. Nezapomeňte přitom opět na klíčová slova. LinkedIn má také našeptávač”, který pomůže při výběru názvu pracovního místa i doplnění názvu firmy.

Vzdělání (Education)

Rovněž zařazení vašeho vzdělání zvyšuje šance na zobrazení profilu, ale i možnosti propojení s bývalými spolužáky. Také studijní zkušenost v zahraničí se cení. Doplňkové vzdělávání a kurzy patří spíš do sekce Kurzy a školení, případně můžete získané certifikáty vypsat v příslušné části.

Dovednosti a jejich potvrzení (Skills & Endorsements)

Zvolte si dovednosti, které považujete za klíčové. Ty nejdůležitější je vhodné umístit na přední místa a když vaše dovednosti potvrdí významný počet uživatelů, má smysl tento seznam přesunout na vašem profilu pod souhrn.

Doporučení (Recommendation)

Doporučení od nadřízených, kolegů a klientů, jsou jednou z nejdůležitějších částí vašeho profilu. Zatímco dovednosti vám potvrdí téměř kdokoliv, s kým jste ve spojení, získat doporučení je mnohem obtížnější. Pro nejvyšší sílu profilu potřebujete získat alespoň tři.

A co další části profilu?

Uvedení absolvovaných kurzů a certifikátů je dobrou známkou toho, že na sobě stále pracujete a udržujete si znalosti v oboru, proto je rozhodně dobré je neopomíjet. Pokud píšete články či knihy a další publikace, zmiňte je také. Jazykové znalosti jsou rovněž jedním z významných kritérií při vyhledávání, vyberte proto jazyky a zvolte vaši současnou úroveň.

Čím se můžete odlišit?

Je docela obtížné vytvořit profil, který je na jednu stranu snadno k nalezení díky použití těch správných klíčových slov na správných místech, jednoduchý, přehledný, a přitom ukazuje vaši jedinečnost. Co tedy může pomoci?

  • Použijte fotku, na které jste to stále vy. Profi fotky jsou fajn, ale na některých lidé vypadají úplně jinak než ve skutečnosti. Taková fotografie vám moc dobře neposlouží.
  • Pište pro lidi a ne jen pro vyhledávače. Pro samé soustředění na klíčová slova nezapomínejte na svůj příběh a na lidi, kteří budou váš profil číst.
  • Používejte vizuální prvky, jako grafika na pozadí, obrázky, prezentace, videa a další ukázky vaší práce.
  • Zvolte jiné uspořádání profilu, než je obvyklé nebo do předepsaných kolonek napište něco neobvyklého.
  • Buďte aktivní. Pište příspěvky, sdílejte zajímavé a užitečné informace, zapojte se do relevantních skupin.
  • Ukažte své nepracovní já. Když doplníte pár informací o vašich zájmech, ti na druhé straně si vás lépe zapamatují a připravujete si vhodná témata pro konverzaci při osobním setkání.

Možná se ptáte, jestli náhodou nezáleží víc na tom, co umíte, než jak to prezentujete. Známý idea maker Marek Prchal na to říká: „Ať děláte cokoliv v jakémkoliv oboru, vždycky vás převálcuje někdo, kdo má horší služby, ale lepší PR.”

Lucie Václavková

Lucie Václavková

Lektorka, poradkyně, publicistka a příležitostná copywriterka. Už na VŠE v Praze, kde přednášela personalistiku a zapojila se do různých výzkumů, se zajímala o uplatnění informačních technologií v HR a různé formy flexibility v práci. Pak v neziskovém sektoru učila účastníky projektů mimo jiné využívat internet při hledání práce i startu vlastního podnikání.

2 myšlenky o “Návod: Vytvoření úspěšného profilu na LinkedIn

Komentáře vypnuty