Jak využít prostor v coworkingovém centru jinak

Co může coworkigové centrum nabídnout jiného než klasické „vzdělávací“ místnosti?

Když se před necelými osmi roky České republice otevřelo první coworkingové centrum, málokdo si dokázal představit, co tento prostor vlastně znamená. Postupem času jeho popularita rostla a začala se otevírat další centra, která se už profilovala podle klientely. Pod coworkingem si ještě dnes mnoho lidí představuje něco, co se týká jen mladých, kteří se věnují především IT nebo marketingu, jsou freelanceři a v centru hledají maximálně „parťáka“ do byznysu. Do jisté míry je to pravda, ale coworkingové centrum je vhodným místem nejen pro větší startupový projekt, ale třeba i pro právě se stěhující firmu, která se na pár měsíců musí někde „upíchnout“, než najde něco „svého“. A co víc! Coworkingové centrum může využít i obyčejná firma, skupina nebo jednotlivec, který potřebuje jen na pár hodin využít zajímavý prostor pro svou prezentaci, workshop, školení nebo pro běžné setkání se svými potencionálními klienty.

Co může coworkigové centrum nabídnout:

  • Friendly a kreativní prostor. Co si budeme nalhávat, ale klasické školicí místnosti jsou nudné a u většiny posluchačů navozuje strohé školní prostředí pocit znechucení cokoliv poslouchat či nechat se někým zaujmout nebo něčím inspirovat.
  • Celý prostor je váš. Většina coworkingových center má velký a neuzavřený prostor, kde se vaši posluchači mohou kamkoliv posadit. A to nejen na židle, ale i na sedací vaky či jen na koberci nebo schodech. Zároveň nikoho nerušíte a můžete dělat coffee breaky, jak se vám zachce.
  • Vaši posluchači vyzkouší nové prostředí, kde by mohli mít v budoucnu „kancelář“. Vaše přednáška má tak další pozitivní nadstavbu. Lidé rádi navštíví nový prostor, o kterém třeba jen četli v médiích. Podle statistiky si do dvou let práce z domova lidé začínají hledat nový prostor, kam uniknout ze čtyř stěn vlastního bytu.
  • Zaplatíte pronájem, o nic víc se již nemusíte starat. Všechna coworkingová centra nabízejí možnost tisku a drobného občerstvení, případně vám zajistí catering podle vašich představ.
  • Vaši přednášku nebo workshop bude centrum propagovat i po vlastní ose (sociální sítě, webové stránky), protože i pro něj je výhodné pochlubit se veřejně nějakou akcí.
  • Časová flexibilita otevíracích hodin, a to i o víkendu. Většina školicích prostor je uzpůsobena na týdenní rytmus a o víkendech mají zavřeno. Pro coworkingová centra platí spíše opak a většinou mají přístup 24/7, tedy non-stop.
  • Jednoduchá dostupnost do centra prostřednictvím MHD je pro účastníky vašeho kurzu důležitá. Většina center si zakládá na blízkosti MHD, protože jen tak se stávají pro své členy atraktivnější.

„Naše coworkingové centrum podporuje start-upovou scénu, komunitu freelencerů i začínající projekty, které mají za cíl zlepšit českou společnost. Proto jsme se také spojili a podpořili z našeho pohledu výborný projekt – iniciativu Holky z marketingu a v našich prostorách se uskuteční jejich workshopy,“ řekla manažerka coworkingového centra IN-SPIRO Lucie Kalusek.

Coworkingová centra mohou svým prostorem nastartovat projekty nejen svých členů, ale také významně podpořit komunitu českých freelencerů a start-upů. Počet lidí pracujících na volné noze stále roste. Je to dáno vlivem současné generace Y a X, která nejde tradiční cestou zaměstnání od pondělí do pátku. Uspořádat školení nebo workshop právě v coworkingovém centru je tak cesta správným směrem, jak oslovit mladší generaci.

Zdroj: IN-SPIRO

Michala Benešovská

Odborná novinářka a copywriterka na volné noze se zaměřuje výhradně na IT, které ji fascinuje a baví už více než dvě dekády, respektive od doby, kdy rozebrala svůj první počítač. Pracovala pro Seznam.cz, Unicorn Systems nebo Mafru. Nyní spolupracuje s odborným časopisem o prodejním ICT kanále a ve volném čase se věnuje PlayStationu 4.